Rolf har rodd til Jan Mayen i 30 år og kastet Q-tips, nå skal han ta de med hjem

Rolf vokste opp i en liten kystby på Vestlandet og har som nordmenn flest alltid sett på naturen som en diger søppelbøtte. -Det var litt av en aha opplevelse og høre en miljøverner på radio.

Rolf er en av de tre nordmennene som fortsatt hører på radio i Norge etter omleggingen til DAB. -Jeg er mye aleine og får ikke den korrigeringen jeg trenger av andre, derfor setter jeg stor pris på DAB apparatet.

For det var på dab apparatet Rolf hørte det hjerteskjærende intervjuet som skulle forandre livet hans. -Jeg trodde det var bra å kaste søppel i naturen, særlig plast, men der tok jeg feil. Tenk så dum jeg har vært.

Rolf legger nå om kursen og skal bruke de neste 30 årene til å hente alle Q-tipsene han dumpet på Jan Mayen og han har valgt å være åpen om sin historie for at det skal bli enklere for andre plastmordere.


Foto Free-Photos