Vellykket Integrert

Dette er en suksess historie fra Oslo Øst. Utdrag fra talen til Tobias under Sånn Vil Vi Ha Deg seminaret:

"Jeg er 3 generasjons nordmann. Det er kansje ikke så mye å skryte av. Besteforeldrene mine kom vandrende inn fra Sverige. Det er ikke så langt lissom. Sri Lanka er litt lenger... Men jeg har følt på kroppen hvordan det er å vokse op i en fremmed kultur med foreldre som snaker rart og naboer som ikke skjønner en dritt. Kulturkonflikter til tross, jeg har klart å integrere meg vel. Du kan for eksempel ikke se på meg att mine forfedre behandlet nordmenn som slaver. Du kan heller ikke se at jeg synes det var helt på sin plass. Hadde det ikke vært for den jævla olja hadde jeg kansje ikke vært så bitter, men så lenge det er mangel på jobber i mitt hjemlandet blir jeg nok her en stund til og serverer dere øl. Skål!".