Tar take away til nye høyder

 35.000 kr for fjellpizza


-Kommunen trodde jeg var gal da jeg startet take away pizza midt i fjellheimen, det er jo ingen her, bortsett fra turister da, søkkrike turister, nå som nordmenn ferierer i hjemlandet. Det var da det slo meg, det går jo ikke an å ta helt av på ferie i Norge, forteller gründer Åse Bakkestad.

-Pilotene mine synes det er flaut å ha på seg Rescue Pizza uniformen når de leverer på fjellkammen og tar betalt med kort, de har dannet fagforeningen Sitteforbundet som krever at jeg ansetter gåere til slikt.

-Kommunen hadde rett. Når en har så sprø kunder kan en ikke ha ansatte som er enda sprøere. Jeg må være sprøest. Som leder kan man ikke drive forsvarlig i dag. Det er direkte uforsvarlig. Derfor dumper jeg pilotene, får inn nye fra Thailand og flytter firmaet til Irland.

-Så erstatter jeg pizzabakeriet med ferdigpizza fra flymatprodusentene og stikker av til Dubai og melker sjappa derfra. Hils alle i hjembygda!