Finansdepartementet: Det er viktigere att folk har det vondt

Politikken og pengesekken. -Det er bra for den norske krona att folket lider, sier Sigmund Johnsen til NKB. -Det blir som i Kina, skulle vi forholde oss til virkeligheten ville verdien vært en helt annen. Derfor er det viktig att vi oprettholder den falske idyllen. Hvis ikke faller anseelsen i utlandet,... jeg mener verdien.

Når du ser folk som lider, hva er det som får deg til å tenke: De må vi ikke hjelpe? -Lider...? Jeg har det godt, jeg?!

-Hvor mye tjener du på å forsvare denne mishandlingen av nordmenn? -Vel, ja... jeg ville vel kansje ikke kalt det mishandling... fravær av handling er nok ett bedre begrep.

Hvor mye? Nei, det ønsker jeg ikke å kommentere.

Nok til att du slipper unna de problemene du forårsaker for andre? -Hvilke problemer? Nå skjønner jeg ikke hva du mener. Norge er verden beste land å bo i. Det har vi vedtatt på Stortinget!

Foto Arbeiderpartiet