Norges tøffeste mann

Cash is king. Yngve Slyngstad vokste opp med gateslagsmål i de harde 80 åra. Tok doktor grad på He-Man Universitetet i California og har spist 8 elefanter. NKB har tatt en prat med den harbarka mannen for å finne ut hvorfor han er så tøff.

-Urrgh... urrgh! Så fort kameraene slås av forvandles stemmningen til en norrøn predator kamp. Vi er eneste interju team igjen hos Norges Bank. Vår fotograf tar kjapt frem kameraet. Alt går tilbake som normalt. -Det er vel ett urinstinkt, sier Yngve. Ett medfødt talent til å sanke penger som jeg har arvet fra mine forfedre. Min far var helt rå. Han kom inn på rommet mitt og spiste opp sparegrisen min i oppveksten. Og hans far før der. Så det ligger nok til slekta det der, lukten av penger... Jeg spiste 40 lommebøker før jeg begynte på skolen. Noen ganger rett fra folks lommer og vesker. Jeg fikk svart belte i regning før jeg lærte å snakke.

Foto Norges Bank