Thor ville ikke tilrettelegge Kon-Tiki for rullestolbrukere

-Meningen var att jeg skulle ofres først hvis det kom hai.
Paratlantik lek. -Det er den offisielle versjonen på hvorfor jeg ikke ble med. Sannheten er att alt var pakket og klart med alt på ett plan, men så snudde Thor. Han klarte ikke tanken på å bli fotografert sammen med en rullestolbruker på Påskeøya.

-Han måtte være midtpunktet. Med meg ble det umulig. Uansett hvor mye han prøvde å fremstå som reiselederen var det jeg som stakk av med oppmerksomheten. Med 7 man rundt meg ville jeg fremstått som selveste Mayakongen.

-Mange klør seg i hue når jeg forteller det. Men det er ikke så komplisert for en ruller å bli med på en sånn balsaflåte. Det ligner veldig mye på å sitte ute på verandaen i 101 dager. Værre er det ikke.

 Foto christine.gleason