Blåser i fredsprisen, drar å handler isteden

Trenger melk. -Når jeg først får en fridag så er ikke fredsprisvinneren det første som står i hue mitt. Jeg bruker ikke helga på å diskutere ytringsfrihetens pris i Kina når jeg kan gå å handle billigproduserte varer derfra like nedi gata. Det er jo takket være kneblingen av den jeg har huset fult av ting jeg ikke trenger?! Nå har jeg vært ute å kjøpt inn 4 poser til med ræl som skal rett inn i ett eller annet skap. Det er godt jeg er hetero fordi det ække mye plass til homsing i de skapene der. De er stapp fulle. Det tyter billig elektronik fra Kina ut av dem. Her en dag falt Playstationen ned i leiligheten  under. Skapet var så tung at gulvet ga etter. Nå må jeg kjøpe nytt gulv.

-Jeg la inn bud på leiligheten selv om gjøken ikke vil selge. På grunn av rasfaren blir han nødt til det. Det første jeg skal gjøre da er å legge ut netting sånn att det som detter ned ikke går i stykker som Playstationen gjorde. Nå hadde jeg fire til som jeg hadde glemt så det gikk geit pluss at jeg fant ett par Mac. Men det er så kjipt lissom når sånt skjer.

-Jeg har satt inn skuddsikre vinduer i hele leiligheten for att ting ikke skal falle ned i huene på fotgjengere når vi pakker opp gavene på julaften. Jeg veit ærlig talk ikke om vi får plass til juletreet over alle gavene. Får eventuelt sage høl i taket og stappe lysestjerna oppi.

-Jeg gleder meg til vi blir nødt til å flytte for da får jeg se igjen alle tingene jeg ikke husker att jeg har. Det blir som å treffe gamle klassekamerater. Etter en stund så kommer minnene tilbake. Før eller siden går vi tom for luft. Da bare må vi ha større rom. Imens får jeg bare krysse fingrene og håpe fredsprisvinneren blir sittende i fengsel. Hvis ikke blir vi nødt til å klare oss med alt det vi ikke trenger.

Foto Foto JB Hilversum